středa 7. listopadu 2012

Švédská detektivka, americká fantasy a japonské anime...

Původně jsem vám chtěla napsat podrobný report z FanCity, ale lenost zapracovala a já se na to ani nekoukla... Vždycky si plánuju, jak napíšu a report a ještě z žádné akce se mi to nepodařilo. No, bohyně prokrastinace slaví...

Za poslední týden jsem přečetla několik knížek a zkoukla docela dost dílů jednoho seriálu... Tak si říkám, že bych mohla poreferovat.

 Znovu jsem přelouskala knížku Paganiniho smlouva a pak její pokračování, Svědkyně ohně. Obojí je velmi kvalitní švédská detektivka a pokud se vám líbili Muži, kteří nenávidí ženy, chytne vás to taky. Sice je to opět psané tím smolným přítomným čase, ale tady mi výjimečně nevadí - textu naopak dodává na údernosti a naléhavosti. Od těhle knížek je prostě nemožné se odtrhnout a dokazuje to fakt, že jsem onu 500 stránkovou bichli přečetla za odpoledne. Líbí se mi především hlavní hrdina, inspektor kriminální policie Joona Linna. Je hodně odlišný od většiny detektivů, o kterých jsem zatím četla - je spíše tichý, přemýšlivý, ale když se do něčeho zakousne, tak to nepustí, dokud se nezbaví pocitu, že něco není v pořádku. A taky se chová k dětem jako k sobě rovným, což je významné plus. A ještě něco se mi líbí - nepředpokládá a neskáče ke závěrům.

V poslední době jsem vůbec švédským detektivkám tak nějak propadla... Jsou sice často hrozně depresivní a říkám si, že ve Švédsku bych fakt bydlet nechtěla, na druhou stranu mají často úžasnou atmosféru a přemýšlejí o věcech, které mě zajímají - třeba i o přístupu k ženám.

Dále jsem přečetla první knížku z nové série od Patricie Briggs, Štvanici. Teď vyšel druhý díl a já se zařekla, že už si ho kupovat nebudu (mám od P.B. doma už asi 7 knih)... Ale jak se znám, až zase nakouknu do knihkupectví, skočím po tom a bude to v mé knihovničce než se naděju. Popravdě, vlkodlaky nijak v lásce nemám a knížkám o nich se vyhýbám ( i když na rozdíl od upírů jsme je ochotná vzít na milost), ale Patrice Briggs je neuvěřitelně čtivá, ty knížky mají úžasné obálky (jedny z mála obálek, které se mi líbíat ) a má boží ženské hrdinky, do kterých se umím snadno vžít. A to i navzdory tomu, že s nimi nemám skoro nic společného...
Nová hrdinka Anna je mi snad ještě sympatičtější než drsňačka Mercy, protože má onu vnitřní sílu. :) V Lovišti se mnohem více řeší záležitosti Smečky a vlkodlaků jako celku, nejenom Mercy a jejích eskapád. Konečně jsem se dozvěděla něco pořádného o Marokovi Branovi (aka jestli umí číst myšlenky, jak je asi starý, kdy se stal Samuel vlkodlakem a podobně...)
Ach jo, asi si ten další díl budu muset koupit.

Co se týče seriálů, prožívám období intenzivní nostalgie a koukám na prastaré anime Yu Yu Hakusho. Je z roku 92 a starší než já... Ta mizerná kresba mě dojímá - dav je složen asi ze tří stejných obrázků, které se v každé scéně trochu přebarví nebo přetočí a pořád je dávají dokola... na druhou stranu ozvučení je prvotřídní a japonské namluvení skvělé.
Na druhou stranu příběh je velmi kvalitní.. Možná se jenom nechávám unášet nostalgií, ale pořád mě to baví. Pravda, některé vtipy jsou vyloženě pitomé a v trochu nevhodných chvílích (Koenma a jeho modrý podřízený... :D), ale souboje odsýpají poměrně rychle a konce jsou vždycky nečekané. Pravda, já si pamatuju na jejich výsledky, ale jsem si jistá, že divák, co se kouká poprvé, prostě většinou nemá šanci odhadnout výsledek. Jasně, někdy je očividné, že hrdina musí vyhrát, ale jak vyhraje... Jo, to už tak jisté není.
V tomhle anime je hromada klasických shounen klišé, jako že navzdory tomu, že je hrdina zmlácený do krve, tak stejně vstane (odhodlání je větší, než limity těla) a podobně... Ale plno dalších klišé naopak chybí a také se tu nevyskytují žádné prsaté uječené ženské. Je tu jen jediná ženská postava, která má za úkol si dělat starosti a ta je poměrně fajn. (a postrádá obrovský hrudník...)
Chlapy taky při soubojích pořád strhávají trička (občas to vypadá jak nějaký převrácený fanservis... ) a na to, že je to starý shounen, je tam až příliš bishíků. To mi ovšem sampozřejmě nevadí... :D
Popravdě, těším se domů, až se kouknu na další díl... A to i když jsem to viděla xkrát.(ovšem před drahnou dobou)
Jediná špatná věc je moje úchylná mysl, která dřív naprosto nevinné reakce a rozhovory... No, prostě v tom ten slash vidím a chápu, proč ho tam taky někteří viděli. :D Asi si přečtu nějakou ff... Jo, ale to jste neslyšeli, mimochodem!

A co vy, četli či viděli jste v poslední době něco zajímavého?

Zdraví vás Tenny

Žádné komentáře:

Okomentovat